fredag 10 januari 2014

Fina vänner och familj

Vilka underbara vänner o familj jag har som bryr sig om mig. Det värmer verkligen i hjärtat. Fick två sådana här blommor plus choklad med blombud idag. Tack Elin <3
Igår kom även ett blombud med tulpaner från min älskling. Så himla fint!!


Anledningen till detta var en sak jag fick reda på igår. Efter att ha träffat en annan läkare har det visat sig att skadan efter förlossningen var värre än vad jag trott, en grad 4 ruptur och att jag måste opereras igen pga att det inte läkt nå bra alls. Detta kom som en chock för mig eftersom vid första kontrollen sa läkaren att det läkt bra och att det bara var ett sår kvar typ. Det känns oerhört jobbigt såklart att behöva genomgå en operation igen "därnere" o få ännu mer ont igen. Men hon sa att det blir en erfaren gynläkare och en kirurg som kommer göra det, hon som opererade mig efter förlossningen var en st-läkare. Niclas jobbar ju på operation så han har möjlighet att välja vilka som ska vara med under operationen, både läkare och narkospersonal, vilket känns mycket bra. Förhoppningsvis blir allt bra till slut. :)
Men efter allt som har varit nu kommer jag nog vilja ha snitt vid nästa barn, för ingen kan garantera att det inte blir samma sak igen vid nästa förlossning.

2 kommentarer: