tisdag 20 augusti 2013

Amning

Idag var vi på den sista föräldragruppsträffen. Pratade om amning och första tiden med barnet. Man ska väl inte ha så höga förväntningar att allt kommer flyta på bra med ex amning men man kan ju alltid hoppas. Jag vill ju gärna kunna amma men går det inte så går det inte.

Det var iaf ett par i gruppen som fått sin bebis. En liten tjej blev det. De bor i huset bredvid oss och de var beräknade 8 dagar före oss. Jättekul!

Det ska bli spännande att se hur denna natt blir. Natten som var var jättejobbig. Vaknade, upp på toa, la mig och kunde inte somna om förrän en timme senare, vaknade, bytte sida osv... så höll det på hela natten. När jag ligger plant på sidan känns det som att maten kommer upp... aaah, hittar ingen bekväm ställning alls. Nu har Niclas pallat upp en massa kuddar bakom mig så jag kan prova sova  halvsittandes... Det dumma är att jag får ont i svanskotan när jag sitter länge så vi får väl se hur detta går. 

Ha en bra morgondag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar