tisdag 18 mars 2014

Godmorgon tisdag

Vaknade före lillen idag! Det händer inte alltför ofta.. Igår slog han upp sina blå 6.30 och nu kl 8 sover han fortfarande.. Han vaknar nog närsomhelst. Vi gick och la oss hela familjen 21.30 igår. Vi var supertrötta alla tre. :)

Niclas har gått till jobbet o jag ligger o funderar på vad vi ska hitta på idag... Tror vi ska åka i väg en snabbis till kupolen nu på fm, sen får vi se. I morgon är det dags för 6-månadersdprutan för Vincent. Sist när han fick sprutorna blev han så TRÖTT o sov hela eftermiddagen, kvällen o natten. Han klarade sig från febern tack o lov så hoppas han gör det imorgon med! 

Vi bodde ju hos mina föräldrar under förra veckan pga fönsterbyte här i lägenheten. Resultatet blev superbra! Dock var det hur skitit som helst när vi kom hem i fredags. De hade grovstädat men det låg svart damm precis överallt i lägenheten. Så hela fredagseftermiddagen och kvällen gick åt till att städa, 5,5 timmar tog det! Lägenheten har aldrig varit så ren tror jag. Tvättade gardiner, kuddöverdrag, filtar o sängkläder dessutom..

I lördags var det dop för brorsdottern. Hon är så himla söt lilla Helga.

Doppresenten:)

Utslagen kille fick låna kusinens vagn...

I kväll ska jag o Louise anmäla oss till tjejvasan nästa år. Så nu måste jag ju köpa skidor, pjäxor o stavar. :)

Det här låter lite konstigt säkert men jag saknar att jobba lite. Det är nog kollegorna jag saknar mest tror jag och lönen såklart;) Saknar inte att gå upp tidigt o "jobbångestsöndagarna".. Samtidigt börjar jag få lite ångest att det inte är så många månader kvar på min mammaledighet. Jag ska ju jobba 4 veckor i sommar och sedan ta ut några dubbeldagar med Niclas plus semester så vi får ganska mkt ledigt tillsammans iaf. Niclas har bara två månader kvar att jobba, sedan går han hem på pappaledighet o blir hemma till februari. 

Dags att vakna nu Vinnie!
Ha en trevlig dag fina vänner..:)
Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna.


Frukost med världens bästa Elin i söndags.

Kvällsbad hos mormor o morfar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar